Při přípravě naší knihy Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky se nám potvrdil náš předpoklad, že historie českých, moravských a také slovenských obchodních názvů a značek je z velké většiny neprobádaná.
Vyjma některých velkých obchodních společností a skupiny obnovených rodinných podniků, je nesmírně náročné dohledat kvalitní odbornou literaturu. Četné korporátní archivní fondy jsou nezpracované, případně vůbec neexistují. Významná část výzkumu tak leží na rešerších dobového tisku.
Některé firmy a podniky dávajípozvolna dohromady alespoň základní historické údaje – především pro firemní weby, případně do výročních materiálů. Jak se ale opět potvrdilo, leckteré údaje z těchto míst je třeba ověřovat, takže jsme v několika případěech museli rozporovat tvrzení o datu založení podniku, tvrzení o datu a místě založení obchodní značky a v ojedinělých případech dokonce i celý firemní příběh.
Budeme rádi, pokud se naše publikace stane užitečným nástrojem nejen pro copywritery a marketéry, ale že náš lexikon tuzemských firem a značek (zabírá víc jak polovinu knihy) bude užitečným příspěvkem česko-slovenské korporátní historie. Za další upřesnění a doplnění budeme rozhodně rádi.