Videokonference nevznikly během koronavirových omezení. Nástroje typu Zoom, Google Meet (Google Hangouts), Microsoft Teams (Skype), FaceTime nebo Workplace Messenger existují už delší dobu. Nyní ale zažívají nebývalý rozmach a stejně tak práce z domova. Ze dne na den vstoupily do našich životů.
Vedle jednoznačných benefitů přinášejí i svízelné situace a nové stresové faktory, zvláště když uživate nemile překvapí jejich vlastní sociální neobratnost. Neplánovaně a narychlo jsme byli požádáni o dvě inspirativní videa na téma: Jak efektivně pracovat z domova a Jak ovládat komunikaci přes videokonference.
Telekonference jsme až donedávna znali převážně z vědeckofantastických filmů a románů. Každá taková scéna působila nesmírně futuristicky a nepravděpodobně. Počítače, internet a mobilní telefony sice i nám umožňovaly audiovizuální on-line komunikaci, v praxi ale videokonferenční chatování používal jen málokdo.
Pak ale přišel koronavirus a svět se změnil během několika okamžiků. Následující video vám přiblíží několik tipů jak na to.
V nedávné minulosti pracovali doma snad jen umělci a ti většinou měli svůj pracovní kout nebo pracovnu. Vynucená práce z domova ale znamená, že najednou musíte sedět s počítačem v kuchyni, v ložnici nebo v obývacím pokoji. Většinou navíc doma nejste sami. Ústupky musí udělat všichni.
Zároveň ale platí, že když kdysi dávno i ti nejchudší tkalci v pohraničí museli na domácím stavu pracovat až do noci, ostatní členové rodiny svého živitele podporovali, i když se tehdy pracovalo, jedlo i spalo v jedné jediné místnosti. Více v našem druhém videu.